countdown
Fanpakket

Délegation Luc Steins, deze naam kreeg ons reisgezelschap al snel nadat we zijn gaan kijken waar de mogelijkheden lagen om eens een wedstrijd te gaan kijken van Massy, de vereniging waar "onze Luc" nu speelt.

Delegation Luc Steins

Meer foto's onderaan de pagina.

De medewerking in de Parijse voorstad Massy was enorm. Ons werkpaard ter plekke Luc heeft gezorgd dat we in contact kwamen met diverse mensen die ons konden helpen. We hadden besloten alleen te gaan shoppen bij de sponsoren van de handbalvereniging aldaar en dat is goed gelukt. Het hotel "Adagio apart hotel" werd onze slaapplek en het restaurant "Les terasses de l'opera" werd onze keuze voor diner en afterparty.

De sponsoren Thibor en MPD zijn, om dit uitstapje zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor iedereen, ons goed tegemoet gekomen met hele mooie prijzen voor overnachting en diner. Het was allemaal prima geregeld en iedereen had er heel veel zin in.

22 oktober was het dan zover. 's Morgens om 8.00 uur vertrekken vanaf de parkeerplaats Glanerbrook. Iedereen in opperbeste stemming en we hebben prima op tijd onze reis ingezet richting La ville de l'amour.

Na een zes uur durende busreis zijn we aangekomen in Massy waar we ons hebben gemeld bij de balie van het hotel dat een prima keuze bleek te zijn. Iedereen was vanaf dat moment vrij om zelf te doen wat hij/zij graag wilde. Als er maar om 18.00 uur gegeten kon worden in het restaurant vlak bij de sporthal van Massy Essonne Handball. Ook het eten in dit restaurant bleek geen verkeerde keuze te zijn. Iedereen heeft (volgens de geluiden) lekker gegeten. In de zaal Om 19.30 zijn we langzaam naar de sporthal gegaan die een meter of 200 verwijderd is van het restaurant. Binnen aangekomen werden we meteen doorgestuurd naar het stukje tribune waar de harde kern supporters van Massy hun plekje reeds ingenomen hadden. Een voor zo'n club redelijk kleine sporthal die misschien wat zitplaatsen betreft te vergelijken was met Laco Glanerbrook.
Daar zaten we dan, wachtend op het moment dat de teams werden voorgesteld en de wedstrijd kon beginnen. Dat duurde niet lang, de tegenpartij werd voorgesteld en daarna het handbalteam van Luc. Door het geluid van onze toeters was de speaker amper nog te horen. Toen Luc het veld op kwam galmde een oorverdovend kabaal door de hal en sprongen onze supporters op. Zo.... die wisten meteen voor welke speler wij gekomen waren.

De wedstrijd begon niet echt heel rooskleurig voor de thuisclub, gedurende de hele eerste helft moest Massy tegen een achterstand aankijken die langzaam steeds groter werd. In de rustmomenten en de time-outs werd door de DJ "doe je linkerhand omhoog, doe je rechterhand omhoog" gespeeld in het Nederlands en begonnen de Franse supporters beetje bij beetje met ons mee te doen. De sfeer zat er wel goed in! Begin tweede helft was het beeld van de wedstrijd niet anders en liep Massy zelfs tegen een achterstand van 6 doelpunten aan. De franse collega supporters werden iets stiller. In het tweede bedrijf van de tweede helft klauterde Massy onder luid geschreeuw van ons en de harde kern iets dichterbij en kwamen ze zelfs terug tot 2 doelpunten. Een groot feest Deze 2 doelpunten werden na een kleine 10 minuten ook weggepoetst en omgezet in 2 doelpunten voorsprong. De hal barstte bijna uit z'n voegen door de enthousiaste supporters. Tot een minuut voor tijd wist Massy deze voorsprong te behouden. De tegenstander kwam terug en maakte de aansluitingstreffer. Het zal toch niet gaan gebeuren dat ze gelijk komen dachten we. Dit gaan ze toch niet meer uit handen geven..........

Gelukkig kreeg Massy, met de klok op 29 min 37 een strafworp mee. Die moest er wel in voordat het feestje helemaal los kon barsten.

Onze eigen Luc moest deze verantwoording op zich nemen. Begrijpelijk want hij was al goed voor 10 doelpunten en een scoringspercentage waar je "U "tegen zegt. Als die strafworp positief wordt afgerond dan is het afgelopen met Dijon. Luc wist deze strafworp waar een enorme druk achter zat niet te benutten en Dijon kon nog snel in de aanval om binnen 15 seconden de gelijkmaker te scoren.

Gelukkig was vadertje tijd aan onze kant, en redde Dijon het niet met een vrije worp in de laatste twee seconden nog een punt uit de strijd te slepen. Het voelde voor ons als een geweldige overwinning waar we zeker een steentje aan hadden bijgedragen. Een groot feest Direct na de wedstrijd is Luc nog bij ons op de tribune iedereen komen bedanken met een welgemeende knuffel en omhelzing. "Geweldig wat een jonk" hoorde je op de tribune.

We weten zeker dat en Luc en zijn team maar vooral wij als supporters en Luc Steins fan een geweldige dag en wedstrijd hebben meegemaakt. Zelf tijdens het schrijven van deze woorden heb ik weer een brede glimlach op mijn gezicht. Voor herhaling vatbaar dus !!

's Avonds zijn we met z'n nog naar de afterparty geweest waar we samen met Luc hebben nagepraat over de wedstrijd. Een TOP dag. Hier zullen we nog vaak aan terugdenken.

In de kleine uurtjes weer terug naar het hotel om vervolgens de volgende dag na het ontbijt Parijs in te trekken. Iedereen had zijn eigen plan. De een ging te voet, de ander met de bus en anderen weer met metro of trein. Ook hier hadden Mirjam, Lei en Luc zich bij een groep mensen aangesloten om zo ook deze zondag nog met elkaar een mooie dag te beleven.

Om 17.00 uur was het tijd om weer de bus in te stappen om de weg naar huis in te zetten. In de bus hebben we alleen maar gesproken over deze ervaring, niemand uitgezonderd. Het had ook niet beter kunnen lopen, een voortvarende heenreis met Heijthuijzen Tours, een prachtig hotel, een goed restaurant, een enorm spannende wedstrijd, lekker weer, gezellige afterparty, een topdag in Parijs. Een fijne terugreis maar vooral een SUPER gezelschap.

WAT EEN WEEKEND!

Navigeer tussen de foto's van dit geweldige weekend.

Foto's gemaakt door Jos Joosten.

fanclub
Fanclub | Lid worden| Media| On tour| Contact